Linkpartners

http://afslanken.beginthier.nl

gewichts-beheersing

afslanken

gezondgewicht

afvallen-afslanken

afslanken-afvallen

afvallen

lijnen

aftevallen

gezonde-voeding

hoe je ongezonde snacks voortaan laat staan

hoe je ongezonde snacks voortaan laat staan

Als je wilt afvallen of gewoonweg wat gezonder wilt leven, dan is het vaak belangrijk om ongezonde snacks te laten staan. Want hoe lekker chips, koekjes, chocolade en snoep dan ook is: echt goed voor je lijn is het niet. Vind jij het lastig om minder te snoepen en met name de ongezonde snacks te weerstaan? In dit artikel lees je de beste tips die jou zullen helpen om minder te snacken!

laat die snacks staanVoorkom (lekkere) trek

Als je honger hebt, is er een grotere kans dat je naar ongezonde snacks wilt grijpen. Het is daarom belangrijk om 3 gezonde maaltijden per dag te eten, en tussendoor eventueel een gezonde tussendoortje zoals fruit of nootjes te nemen. Op deze manier voorkom je dat je tussendoor (lekkere) trek krijgt en zwicht voor een ongezonde snack. Zorg er ook voor dat je gezonde tussendoortjes meeneemt naar je werk, opleiding of tijdens een dagje uit. Zo zul je minder snel geneigd zijn om bijvoorbeeld ergens onderweg te stoppen bij een tankstation voor een zakje chips.

Zoek gezondere alternatieven

Ben jij gek op zoet of kun jij juist hartige snacks niet weerstaan? Voor veel ongezonde tussendoortjes zijn gezondere varianten te vinden. Zo zijn zelfgemaakte koekjes of mueslirepen alweer een stuk gezonder dan een chocoladereep. Daarnaast zijn groentechips, noten en toastjes met een zelfgemaakte avocadospread een goede optie als je zin hebt in iets hartigs. Uiteraard kun je ook altijd zonder schuldgevoel snacken van fruit of snoepgroentes. In het begin zal het misschien even wennen zijn om met een bakje groente voor de televisie te zitten, maar op de lange termijn zul je er aan gaan wennen en het misschien zelfs wel gaan waarderen! Vergeet ook niet om je frisdrank te vervangen door water. In frisdrank zitten veel suikers en verborgen calorieën, die je helaas niet zullen helpen als je wilt afvallen of gezonder wilt leven.

Vermijd verleidingen en ken je valkuilen!

Bijna iedereen heeft wel een ‘guilty pleasure’ op het gebied van snacken. Zijn bonbons bij jou niet veilig? Vermijd verleidingen dan zo veel mogelijk en zorg er simpelweg voor dat je dit niet in huis hebt. Vind je het wel erg drastisch om helemaal geen ongezonde snacks in huis te halen? Spreek dan met jezelf af dat je ze alleen koopt in het weekend of met speciale gelegenheden. Als je minder wilt snoepen is het bovendien belangrijk om je valkuilen te kennen en op die manier te weten te voorkomen. Snack je bijvoorbeeld veel als je stress hebt? Zoek dan een andere manier om te ontspannen.

Eet met aandacht

Voor de televisie eet je met gemak een zak chips leeg zonder dat je er erg in hebt. Als je minder wilt snacken is het dan ook belangrijk om te eten met aandacht en echt te genieten van je eten. Zo zul je minder snel geneigd zijn om gedachteloos veel te veel te eten. Heb jij stiekem geen idee hoeveel je eigenlijk snoept op een dag? Probeer dan eens een eetdagboekje bij te houden en op te schrijven wat je allemaal eet op een dag. Op deze manier zul je meteen ontdekken wat jouw valkuilen zijn en op welke gebieden jij je eetpatroon kunt verbeteren.

Zoek afleiding

Vind je het echt heel lastig om niet toe te geven aan je lekkere trek? Zorg dan voor voldoende afleiding. Bel bijvoorbeeld een vriendin op, ga een rondje wandelen of ga iets doen waarbij je niet zo makkelijk kunt eten. Minderen met snacken is, zeker in het begin, best even lastig. Vraag daarom ook gerust om steun aan je omgeving. Misschien wil een van je vrienden bijvoorbeeld ook wel minder snacken, en kunnen jullie elkaar door deze lastige momenten heen helpen!

Blijf reëel

Het is heel lastig om je eetpatroon van de ene op de andere dag te veranderen. Daarom is het vaak verstandiger om het minderen met snacken in kleine stapjes te proberen. Daarnaast moet je niet te streng voor jezelf en jezelf niet alles ontzeggen. Met af en toe een ongezonde snack is tenslotte helemaal niets mis. Geniet op een feestje dus gewoon van een stukje taart, of verwen jezelf in het weekend eens met je favoriete snack. Op deze manier zul je je nieuwe eetpatroon een stuk makkelijker kunnen volhouden dan wanneer je de lat erg hoog legt voor jezelf.

Veel succes gewenst!

Om ongezonde snacks te laten staan heb je natuurlijk wat doorzettingsvermogen nodig, maar bovenstaande tips kunnen je zeker goed op weg helpen. Wij wensen je dan ook veel succes met het minderen met snacken! Zoek je nog meer inspiratie om af te vallen? Lees dan dit artikel.

Kennismaken met Forskolin

Kennismaken met Forskolin

forskolin naturalsDe voeding- en supplementenmarkt wordt bijna dagelijks overspoeld met nieuwe producten. Het is lastig om te kiezen wat bij je past en wat jou gaat helpen om die extra kilo’s te verliezen. Natuurlijk draait alles om de gezondheid van je lichaam en je geest en daarom is de veiligheid van het product belangrijk. Een relatief nieuw product, dat goedgekeurd is voor de Nederlandse markt, is Forskolin Naturals. In dit blogartikel gaan we in op dit plantaardige supplement dat je helpt bij het afvallen.

Wat is Forskolin?

Forskolin is een supplement bedoeld om te helpen bij het afvallen. De werkzame stof forskoline is afkomstig van de plant Coleus Forskohlii (of Coleus in het Nederlands), dat uit de familie komt van de planten munt en lavendel. Forskolin kom je ook tegen onder de naam Forslean. Het product is oorspronkelijk afkomstig van India en omringende landen, waar het al tijden wordt gebruikt als hulpmiddel in de traditionele geneeskunde, onder andere ter ondersteuning van het afslanken. In India werd en wordt forskoline nog steeds gebruikt in de Ayurveda. Zelfs in Zuid-Amerika wordt de Coleus gebruikt in de plantgeneeskunde.

Het plantje groeit in het noorden van Afrika, het Arabische schiereiland, India, Nepal en Thailand. Het plantje wordt ongeveer 25 centimeter hoog en heeft net boven de grond een houtachtige stam. Van de wortels van de plant wordt de werkzame stof forskoline voor het supplement gemaakt.

In Nederland worden Forskolin capsules verkocht. De hoeveelheid werkzame stof is afhankelijk van de producent van het product, maar gemiddeld genomen zit er 125 mg Forskolin in en capsule.

Hoe werkt Forskolin?

Forskolin werd niet alleen gebruikt ter ondersteuning van het afslanken, er zijn nog andere ziektebeelden waarbij Forskolin gebruikt werd en wordt, zoals slapeloosheid, glaucoom, hartziektes en longziekte. Het is duidelijk dat het kruid verschillende werkingen kent, als het wordt toegepast in een uiteenlopend scala aan fysieke aandoeningen.

Inzoomend op het afslanken, want daarom lees jij waarschijnlijk deze pagina, heeft Forskolin effect op de vetverbranding in het lichaam. Dit is een werking die vrij recentelijk is ontdekt. Vandaar dat het product nu in opkomst op de supplementenmarkt.

Forskoline heeft positieve invloed op de spiegel van cyclisch AMP. Deze stof werkt op celniveau in het lichaam en is belangrijk bij het verbranden van vet, omdat het de afbraak van glycogeen regelt en de lipolyse, ook wel vetverbranding genoemd. Omdat het op celniveau werkt, raak je geleidelijk aan vet kwijt terwijl je spierweefsel in tact blijft. Daarnaast heeft Coleus een bevorderende werking op de afscheiding van spijsverteringssappen in je maag.

Het supplement Forskolin neem je tweemaal daags in. Eenmaal voor het ontbijt en eenmaal voor het avondeten. Er wordt ook sterk aangeraden om naast het gebruik van dit supplement een gevarieerd en gezond voedingspatroon te handhaven en voldoende te bewegen. Het is een ondersteunend middel, geen wonderpil.

Er worden nog steeds wetenschappelijk onderzoek gedaan naar Forskolin en de werking bij het afvallen. Er komen steeds weer nieuwe resultaten.

Voor wie is Forskolin geschikt?

In principe is het supplement geschikt voor eenieder die graag hulp wil bij het afslanken. Ook fanatieke sporters kunnen baat hebben bij het gebruik van Forskolin. Raadpleeg altijd een arts voor het gebruik van Forskolin en ga nooit op eigen houtje aan de slag met een voedingssupplement.

Er zijn echter een aantal groepen die gevoelig kunnen reageren op Forskolin. Behoor je tot een van onderstaande categorieën, ga dan op zoek naar een ander middel ter ondersteuning van het afvallen:

  • Zwangere vrouwen;
  • Borstvoeding gevende moeders;
  • Nierpatiënten;
  • Gebruikers van bloeddrukmedicatie, bloedverdunners of bloedplaatjesaggregatie;
  • Patiënten die op de lijst staan om geopereerd te worden;

Garcinia Cambogia: een Natuurlijk Afslankmiddel

Garcinia Cambogia: een Natuurlijk Afslankmiddel

Garcinia Cambogia staat ook wel bekend als de guttegomboom. De vruchten van deze boom worden al eeuwen gebruikt als culinair middel, maar ook als veelzijdig medicijn. De geschiedenis van deze vruchten vindt plaats in India, waar dit middel werd gebruikt in de keuken omdat het een unieke zure smaak heeft, maar Gacinia Cambogia werkt ook als natuurlijk middel tegen allerlei verschillende kwaaltjes. Dit middel werd in de Gouden Eeuw bekend buiten India doordat het werkte als medicijn tegen scheurbuik. De plant kan vers gegeten worden. De vrucht en de schil kunnen daarnaast ingedroogd worden en verwerkt worden als voedingssupplement.

Garcinia Cambogia en gewichtsverlies

De vrucht van deze boom wordt al eeuwen in verband gebracht met de spijsvertering en het bevorderen van gewichtsverlies. Het bestandsdeel dat in verband wordt gebracht met deze werking is HCA. Deze stof heeft meerdere werkingen die helpen op het gebied van afvallen en diëten:

  • Het belangrijkste effect is dat HCA voedsel meteen omzet in energie. Dit voorkomt de vorming van vet in het lichaam.
  • Ook het volhouden van een dieet schijnt makkelijker te zijn met dit voedingssupplement. De maag geeft eerder een vol gevoel af, waardoor je minder zin hebt om te eten.
  • Wie last heeft van eetbuien is gebaat bij het middel omdat het het serotineniveau in je lichaam verhoogt. Dit maakt je minder vatbaar voor eetbuien.
  • Het voedingssupplement wordt bovendien in verband gebracht met de verbranding van buikvet.

Het is niet wetenschappelijk bewezen dat Garcinia Cambogia daadwerkelijk al deze effecten kan bewerkstelligen. Toch zijn er vele gebruikers die zweren bij het supplement, waardoor de werking niet volledig in twijfel kan worden getrokken.

De bijwerkingen van HCA

HCA blijkt een ideale stof te zijn voor mensen die graag wat extra kilo’s willen verliezen. De werking van de stof biedt een handige steun in de rug en voorkomt het toenemen van gewicht. Wetenschappers hebben onderzocht of er eventuele negatieve bijwerkingen zijn aan het gebruik van HCA. Uit onderzoek blijkt dat de stof veilig is om te gebruiken bij gezonde personen die geen medicatie slikken. Wanneer je wel medicijnen gebruikt is het altijd verstandig om een arts te raadplegen over het gebruik van Garcinia Gambogia. Belangrijk bij het gebruik van alle soorten voedingssupplementen is het vinden van een goed merk. Sommige merken mengen de werkzame stoffen met vulmiddelen die de werking kunnen verminderen. Daarom wordt het altijd aangeraden om supplementen te gebruiken die zo natuurlijk en puur mogelijk zijn.

Hoe jij dit jaar er in slaagt om je goede voornemens voor een slanker lichaam door te voeren

Hoe jij dit jaar er in slaagt om je goede voornemens voor een slanker lichaam door te voeren

Afvallen als voornemen: zo gemakkelijk te nemen, maar hoe zit het met de uitvoering ervan?

Het oude jaar is verleden tijd, en het nieuwe jaar wacht ons op met allerlei uitdagingen en hopelijk interessante ervaringen. En het is een traditioneel moment om ons zaken voor te nemen, die ons alledaags bestaan, fysiek dan wel geestelijk, kunnen verbeteren.

Strikt genomen zouden we dergelijke voornemens natuurlijk altijd ter harte moeten nemen op het moment, dat ze ons leven op een of andere manier negatief beïnvloeden, maar elk begin van een nieuw jaar lijkt net dat beetje stimulans te geven om het ook daadwerkelijk door te zetten.

Het voornemen tot afvallen

Naast stoppen met roken is afvallen ongetwijfeld één van de meest populaire voornemens van de mens. We hebben het goed in Nederland, en in vele andere landen, en dat geldt zeker op het gebied van voeding.

Daarnaast maken we steeds minder tijd vrij om voldoende te bewegen en de te veel ingenomen calorieën te verbranden. Ons gewicht neemt toe en tot op zekere hoogte vinden we dat niet zo erg. Maar er komt een moment dat het niet alleen esthetisch (hoe goed zien we er nog uit?) een probleem wordt, maar ook fysiek en zelfs geestelijk. Onze gezondheid gaat eronder leiden zoals in cijfers is terug te vinden op het CBS.

Hoog tijd om er wat aan te gaan doen en zodra dat idee in ons hoofd opkomt, noemen we het een voornemen. En dan volgt de uitvoering!

De snelle manier en de kans op jojo

Zoals iedereen weet is het echter nog niet zo gemakkelijk ook uit te voeren wat we eigenlijk zouden willen en afvallen is daar niet vreemd aan. Je kunt je natuurlijk wijden aan een of ander crashdieet, waarin kilo’s en kilo’s gewichtsverlies worden gegarandeerd is heel weinig tijd. Het voordeel daarvan is, dat het maar weinig tijd kost en dus redelijk eenvoudig uit te voeren valt. Zodoende hebben we in korte tijd in ieder geval ons voornemen beantwoord en wat er verder gebeurd is een zorg van later.

Langzaam, maar een stuk zekerder

Een andere manier, de meer verantwoorde wijze, vraagt vooral een omzetting van het voedingspatroon. Het duurt een stuk langer, veranderingen in voeding en beweging en zelfs levenspatroon zijn in veel gevallen best moeilijk en je ziet pas veel later resultaten dan bij een extreem afvaldieet. Het is dus vooral bedoeld voor de lange termijn en vraagt van over het algemeen heel wat meer doorzettingsvermogen.

Maar veranderingen wennen en uiteindelijk heb je er veel langer plezier van met als heel belangrijke consequentie, dat je geen, of tenminste niet erg snel, weer datzelfde voornemen moet nemen om iets aan je gewicht te doen.

Keuze

Helaas zijn we gemiddeld genomen wat tot veel te zwaar, maar we hebben kennis genoeg om te begrijpen, dat het niet goed voor ons is en we nemen ons voor, vooral bij het nieuwe jaar, er iets aan te doen.

Hoe je het ook wendt of keert, voornemens zijn heel simpel te nemen, ze daadwerkelijk ook uit te voeren vergt vaak heel wat meer van ons. Dan rijst de vraag: kiezen we voor het elke keer zo gemakkelijk te nemen voornemen en de snelle oplossing, of voor het langzame lange termijnprogramma en de veel grotere kans, dat we het voornemen van afvallen niet meer hoeven te maken?